• “Særligt betydningsfuldt, måske væsentligst af alt, har det været at se kursisterne udfolde helt nye evner i kunsten at stå frem for sig selv og turde løfte blikket. Der er ingen tvivl om, at de har følt sig værdsat og har genvundet troen på dem selv og deres evner (…) Projektet har, foruden sit faglige indhold, haft en markant betydning for samarbejdet mellem kursisterne og øvrige centerpersonale, da hovedparten af deltagerne siden projektet har haft mod og lyst til at deltage i andre aktiviteter på centeret.” (Anders Fransén, Voksenuddanelse & Aktivering/Job- og uddannelseskonsulent Region Midt- & Vestsjælland, evaluering af projekt på Asylcenter Dianalund, foråret 2017)
     
  • “Vi så mange elever, der kom ud af busken og fik fortalt og skrevet nogle ting, som jeg slet ikke havde set komme. Jeg synes, at projektet har givet de her rødder rigtig meget udviklingsmæssigt og på selvværdet.” (udtalelse fra pædagog ved evaluering af projekt i foråret 2017)
     
  • “Turning Tables skabte under en periode på fem uger i vinteren 2017 en ramme og et indhold for børnene på Asylcenter Anneberg, der både helede deres sår og fremhævede ukendte og uafprøvede kompetencer (…) Børnene fik en enestående hjælp til at fortælle om deres liv i ord, billeder og lyd, hvilket gav dem mulighed for at kigge ind af, og derved blive klogere på sig selv, men også ud af, gennem at dele deres proces og værker med omverden. Værkerne blev præsenteret til en fernisering i Odsherred Teater i Nykøbing Sjælland. Det var spændende, lærerigt, sjovt og udfordrende for de unge mennesker at dele deres personlige fortællinger med venner, frivillige, naboer og borgere fra byen. Som tilskuer fik man et bredere og mere nuanceret syn på verden, og mærkede en glæde samt stolthed på vegne af de modige børn.” (Caroline Aagaard Madsen, Røde Kors Asylafdeling, Leder af Børnecentrene, foråret 2017
     
  • “Turning Tables særlige tilgang til målgruppen og indhold er med til at udfylde et behov hos de unge mellem almen skolegang og voksentilbud. Turning Tables koncept understøtter læring og kompetenceudvikling, og er samtidig en inspirationskilde for Røde Kors’ faste personale.” (Kasper Koch, Strategi- og Udviklingschef, Røde Kors, 2017
     
  • “Vi har oplevet elever, som vi ikke har set her i skolen før, som lige pludselig kom og deltog i 5 uger, og efterfølgende er kommet i skole! Vi har faktisk gået og knoklet rigtig meget for at prøve at få dem i skole. Det er ikke lykkedes os, men det lykkedes jer!” (udtalelse fra skolelærer ved evaluering af projekt på Asylcenter Anneberg, foråret 2017
     
  • “I skal have meget stor ros for den måde i møder vores unger på. Det har været helt vildt særligt. Een ting er de fagligt kreative ting i kan, men den måde i møder de unge på, gør forskellen. I kigger på dem som mennesker, individuelle mennesker.” (udtalelse fra pædagog ved evaluering af projekt på Center Dianalund, foråret 2017
     
  • “I har en rummelighed, der respekterer de meget voldsomme følelser, der er i spil hos dem. Altså, at skrive digte og musik er jo ikke bare noget, som de lige kan stå og lire af. Det er hårdt for dem, men i giver dem tid og ro til det. Og de var jo simpelthen så stolte den sidste dag.” (udtalelse fra skolelærer ved evaluering af projekt på Center Dianalund, foråret 2017)